Emne: Psykologiens metodologi

wordle

Du tenker kanskje, «hva har dette med psykologi å gjøre?» Og det er et godt spørsmål, som jeg håper jeg kan gi deg svar på.

Da jeg hadde dette emnet, synes jeg det var litt tørt, og jeg klarte liksom ikke å interessere meg for det på lik linje med de andre emnene. Jeg synes det var helt greit, og jeg forsto jo mer eller mindre hvorfor det var viktig å studere det.

Men, det er ikke før i ettertid det har gått opp for meg hvor verdifullt dette faget egentlig er. Nå ser jeg metodefaget i et helt annet lys: Det er gjennom metode man skaper noe virkelig ut av det massive potensialet som verden innehar; Det er her man tar sine antagelser og plaserer dem inn i sin verdensforståelse; det er her psykologi forsøker å bli til en håndfast vitenskap.

Sett på denne måten synes jeg emnet blir mye mer spennende.

Så du kan virkelig lære noe verdifullt i dette emnet. Om du følger med, og gjør jobben skikkelig, kan du lære å forvandle ting fra et potensiale til en virkelighet. Det er ikke småtteri!

Om du gruver deg litt, fordi det er et litt mer teknisk fag, så kan jeg betrygge deg med at det slettes ikke er så komplisert som det noen ganger kan virke. Med flinke forelesere, og en overaskende god og pedagogisk metodebok, kan det virkelig bli fint!

Legg igjen en kommentar